TRX i grupp och varma smörgåsar

Efter gårdagens Indoorwalking kan jag konstatera att den träningsformen funkar för tillfället helt ok för knät :-) Och det var ett väldigt skönt besked då jag gillar den träningsformen och det har känts som om det mesta inte har funkat med knät. Idag har jag tränat med min goa jobbarkompis Lotta, vi körde TRX i grupp det var kul och jobbigt. Har kört TRX några gånger tidigare dock aldrig i grupp, var lärorikt att köra med en riktig instruktör och nu har jag lärt mig en massa nya övningar. Så nästa gång jag kör med min kompis T så är det jag som ska bestämma vilka övningar vi ska göra och inte han (det bästa är att han inte vet om det än) ;-) TRX är en form av funktionell träning och man jobbar med sin egna kroppsvikt och passar därför alla, vältränade som otränade. Man anpassar helt enkelt jobbighetsgraden efter sin nivå och du jobbar i alla plan som kroppen kan röra sig i. När man tränar TRX kan man träna styrka, kondition, balans och smidighet. 

Efter träningen åkte vi hem till Lotta och åt lite sallad och varma mackor. Det är verkligen så mycket roligare att både träna och laga mat ihop med någon! Så om du precis som jag tycker detta och bor själv så är det toppen att bestämma träff med kompisar och laga mat ihop. Turas om vem som skall bjuda, dels är det roligare den gången det är din tur att laga mat och sen så behöver man inte laga mat lika ofta:-) 

 
                                
Lotta visar hur stark hon är Här tränar jag axlar/rygg Här kör jag låg/smal rodd

 


Dagens kvällsmat, mumsigt värre. I de varma mackorna har vi skinka, tomat, lite hemmagjord senapsdressing och ost


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0