Välkommen hit

I mitt jobb som företagssköterska möter jag dagligen folk som vill eller behöver göra en livsstilsförändring. Men vart ska man börja och hur gör man för att lyckas? Jag hoppas kunna motivera och komma med bra tips för att just DU ska lyckas.

Träning, kost och hälsa är en stor del av mitt liv. Tvärr har även rehabilitering av mitt knä också hamnat högt på den listan. Första gången knät började krångla var jag ca 11 år tror jag och efter det har det blivit fyra operationer av olika slag. I nuläget har jag fått löpförbud och får inte gå på vilket gruppträningspass som helst utan det ska vara "snälla" pass mot knät ochså har jag så klart fått rehabövningar att göra. När man är ett "träningsfreak" så är det oerhört jobbigt att bli begränsad i sin träning. Årets mål/utmaning var ju att springa Göteborgsvarvet och det är ingen idé att ens fundera på det i nuläget :-( Detta känns ju så klart oerhört tungt, men gäller att ställa om, att hitta nya mål.

Kanske en av utmaningarna kan handla om att hjälpa folk att motivera sig i sin egna rehabiliteringsträning?! För jag som gillar att träna tycker det är jobbigt/tråkigt att rehabträna vad tycker då inte en person som inte gillar att träna. Så tillsammans med bra hälsotips hoppas jag denna blogg ska kunna inspirera och få folk att göra sina övningar som behöver göras för att personen i fråga ska bli frisk/skadefri.   


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0